Direktlänk till inlägg 28 augusti 2015

Vart tar tiden vägen?

Av Lisa Pettersson - 28 augusti 2015 18:15

Har många olika projekt på gång just nu och det känns väldigt spännande. Det finns bara ett problem och det är att man inte hinner med allt man vill göra. Jag har funderat lite på det där med vart tiden tar vägen egentligen. Man har ju egentligen ganska många timmar på dygnet, 24 för att vara exakt. Om man nu har 24 timmar på ett dygn så borde man ju hinna med ganska mycket men det känns som att man bara hinner gå till jobbet och sen träna och sedan är dagen typ slut och det är dags att gå och lägga sig. Hur går det ihop?


Låt oss säga att man sover 7 timmar, de flesta anser väl att 8 timmar är lagom men man klarar sig faktiskt på 6 timmar. Det ger 17 timmar över. Sen jobbar man 8 timmar det ger 9 timmar över till fritid. Har jag verkligen 9 timmar över efter jobbet? Det känns inte som det!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa Pettersson - 16 oktober 2015 18:32


Det känns lite ensamt ibland måste jag erkänna, de flesta av mina vänner har ju en partner som de är med för det mesta och de har inte tid över för mig så ofta. Jag har ju alltid sagt att jag trivs bäst med att vara singel men jag vet inte riktigt om...

Av Lisa Pettersson - 7 oktober 2015 16:33

Det har gått väldigt bra på jobbet det senaste året och vi har alla fått gåvokort från ledningen vilket är roligt, det är ju alltid kul att få uppskattning när man gör ett bra jobb. Det är in te så kul att jobba häcken av sig utan att någon märker vi...

Av Lisa Pettersson - 30 augusti 2015 23:15

Tror det är dags att börja med nätdejting. Det är ingen mening med att gå runt och hoppas på att man ska träffa någon av en slump i sin vardag. Visst jag kanske stöter på min drömpartner på tågperrongen imorgon, det vet man ju aldrig. Det vore ju bra...

Av Lisa Pettersson - 30 augusti 2015 21:59

Ibland känner jag att jag skulle vilja ha ett husdjur, gärna en hund för en hund är nog det bästa sällskapsdjuret. Tror inte att man får så mycket sällskpa av en kanin till exempel. Det är mycket jobb och lite kärlek. En hund har man däremot en perso...

Av Lisa Pettersson - 30 augusti 2015 21:44


Varför är det ingen som frågar ut mig på dejt? Denna fråga har alltid varit ett problem så många singlar. Det kan finnas många skäl till att man inte blir utfrågad på dejt. Personen kan vara för blyg. Tidpunkten kan vara dålig. Eller så är personen i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards